fbpx

stars iconblogas

side icon side icon

Google paieška. Kaip atsidurti rezultatų viršuje?

Paskelbta 2023-01-16 Autorius RocketScience

Šiuo metu „Google” paieška naudojasi apie 90 procentų interneto naudotojų. Žinoma, jog SEO optimizavimas pakels jūsų interneto svetainės pozicijas „Google” paieškos rezultatuose. Kuo šios aukštesnės, tuo daugiau lankytojų srauto! Tačiau norint pasiekti šias pozicijas yra svarbu sužinoti kaip būtent veikia „Google” paieškos sistemos. Internetu pasiekiama tiek daug informacijos, kad tikriausiai būtų neįmanoma rasti tai, ko ieškote, jei turinys nebūtų rūšiuojamas. Būtent tai atlieka „Google“ paieškos algoritmai. Daugybė paieškos indekso tinklalapių yra surūšiuojami vos per sekundės, taip randami ir pateikiami tiksliausi bei naudingiausi rezultatai.

Tačiau šios reitingavimo sistemos yra sudėtingesnės nei gali pasirodyti, jas sudaro ne vienas algoritmas, o jų serijos. Kad „Google“ galėtų pateikti jums naudingiausią informaciją, paieškos algoritmai atsižvelgia į daugelį veiksnių, tarp jų: jūsų užklausos žodžiai, puslapių atitikimas ir tinkamumas, šaltinių patikimumas bei jūsų lokacija ir nustatymai. Kiekvieno iš minėtųjų svarba priklauso nuo užklausos pobūdžio. Pavyzdžiui, turinio naujumas yra svarbesnis, kai pateikiama užklausa dėl šiandienos naujienų nei dėl reikšmių iš žodyno.

Žodžių analizė

Norint pateikti naudingus atsakymus „Google“ sistemai itin svarbu suprasti paieškos prasmę. Taigi, siekiant surasti puslapius su atitinkama informacija, algoritmai pirmiausia analizuoja, ką reiškia žodžiai pateikti paieškos užklausoje. Būtent tam „Google“ kuria kalbų modelius, bandydami iššifruoti, kokių žodžių eilučių turėtų ieškoti indekse. Taipogi, tai apima ir gan paprastus veiksmus kaip rašybos klaidų interpretacija, ir tokius kaip bandymas nustatyti įvestos užklausos tikslą taikant naujausius natūralios kalbos supratimo tyrimus. Pavyzdžiui, „Google“ sinonimų sistema padeda paieškai suprasti, ką turite omenyje, net jei yra keletas naudojamo žodžio apibrėžimų. Ši „Google“ sistema plėtojama jau daugiau nei penkerius metus, taip patikslindama rezultatus daugiau nei 30 proc. paieškų įvairiomis kalbomis.

Taipogi paieškos sistemos bando suprasti, kokios kategorijos informacijos ieškote. Ar tai yra labai konkreti paieška ar plačios apimties užklausa? Ar yra naudojami tokie žodžiai kaip „nuotrauka“ ar „darbo laikas“? Galbūt ieškote pagal populiarius raktinius žodžius, nurodančius, kad norite būtent tą dieną paskelbto turinio? Ar ieškote įmonės netoliese ir norite vietinės informacijos?

Itin svarbus šios užklausų klasifikacijos aspektas yra analizė, nurodanti, ar ieškote naujo, būtent tam tikru metu aktualaus turinio, atsižvelgiant į užklausą. Jei ieškote pagal populiarius raktinius žodžius, naujumo algoritmai interpretuoja tai kaip signalą, kad naujausia informacija gali būti naudingesnė nei anksčiau pateikti puslapiai. Tai reiškia, kad ieškant naujausių LKL rezultatų ar Apple akcijų kainų bus rodoma naujausia informacija.

Norint išsirinkti jums reikalingus raktažodžius galite naudoti Google Ads Keyword planner tool, tai dažniausiai naudojamas raktinių žodžių analizės įrankis. 

Google paieškos aktualumas

Naršant algoritmai ieško jūsų paieškos terminų indekse, kad surastų atitinkamus puslapius. Šie analizuoja, kaip dažnai ir kur (pavadinimuose, antraštėse ar teksto turinyje) jūsų raktiniai žodžiai rodomi puslapyje.

Pagrindinis signalas, jog informacija susijusi, yra tinklalapyje pateikiami tokie pat raktiniai žodžiai kaip ir paieškos užklausoje. Jei raktiniai žodžiai yra rodomi puslapyje, teksto antraštėse ar turinyje, didelė tikimybė, kad informacija bus susijusi. „Google“ naudoja ne tik paprastą raktinių žodžių atitiktį, bet ir sukauptus bei anonimizuotus sąveikos duomenis, kad įvertintų, ar paieškos rezultatai yra susiję su užklausa. Šie duomenys yra paverčiami signalais, padedančiais „Google“ mašininio mokymosi sistemoms geriau įvertinti atitikimą. Algoritmai ne tik nustato raktinių žodžių atitiktį, bet ir ieško ženklų, kad galėtų įvertinti, ar potencialiuose paieškos rezultatuose pateikiama naudotojams būtent tai, ko jie ieško. Pavyzdžiui, kai ieškote pagal užklausą „spausdintuvai“, tikriausiai nenorite, kad būtų pateiktas puslapis su tiesiog daug kartų jame pasikartojančiu žodžiu „spausdintuvai“. „Google“ sistemos siekia išsiaiškinti, ar puslapyje pateikiamas atsakymas į jūsų užklausą ir ar užklausa nėra tiesiog pakartojama. Taigi „Google“ paieškos algoritmai analizuoja, ar puslapiuose yra atitinkamo turinio, pvz., spausdintuvų nuotraukų, aprašymų ar pardavinėjamų produktų. Galiausiai „Google“ algoritmas patikrina, ar puslapis parašytas ta pačia kalba kaip užklausa, pirmenybė suteikiama puslapiams jūsų pageidaujama kalba.

Naudingų puslapių reitingavimas

Pateikus „Google“ paieškos užklausą gali būti itin daug tinklalapių su potencialiai atitinkama informacija. Taigi, kad galėtumėte lengviau naršyti, „Google“ algoritmai reitinguoja pirmiausia geriausius puslapius, kurie yra įvertinami pagal tinklalapių naudingumą.

Naudojant šiuos algoritmus analizuojama daug skirtingų veiksnių, įskaitant turinio naujumą, paieškos terminų parodymų skaičių ir puslapyje teikiamų funkcijų kokybę. Siekiant įvertinti turinio patikimumą ir autoritetingumą, „Google“ paieška ieško svetainių, kurios buvo vertingos daugeliui naudotojų, teikiant panašias užklausas. Jei kitos žinomos ieškomos temos svetainės nukreipia į puslapį, tai yra puikus ženklas, jog informacija yra aukštos kokybės.

Gerai žinoma, jog internete yra daug šlamšto svetainių, kurios bando apgaule patekti į paieškos rezultatų viršų, taikydamos tokius metodus kaip pasikartojantys raktiniai žodžiai ar teigiamo puslapių įvertinimo „PageRank“ nuorodų pirkimas. Šiose svetainėse teikiamos prastos funkcijos naudotojams ir jos gali net pakenkti „Google“ naudotojams arba juos klaidinti. Būtent dėl šios priežasties „Google“ paieška kuria algoritmus, siekiant nustatyti šlamštą ir pašalinti „Google“ žiniatinklio naudotojo gaires pažeidžiančias svetaines iš rezultatų. Žiniatinklio turinys bei visa informacijos ekosistema nuolatos kinta, taigi „Google“ itin dažnai vykdo savo sistemų veikimo kokybės vertinimus, norėdami pasiekti tinkamą pusiausvyrą tarp informacijos aktualumo ir patikimumo, taip išlaikydami jūsų pasitikėjimą gaunamais rezultatais.

Naudingiausių Google paieškos rezultatų pateikimas

Prieš teikdami rezultatus „Google“ paieška taip pat įvertina, kaip atrodo visa atitinkama informacija: ar yra tik viena tema paieškos rezultatuose, galbūt temų yra daug? Ar nėra puslapių pertekliaus, kuriuose sutelkiamas dėmesys į vieną siauros apimties interpretaciją? Tobulėjant žiniatinkliui „Google“ tobulina ir savo reitingavimo sistemas, siekdami teikti aktualiausius rezultatus.

„Google“ paieškos reitingavimo algoritmai analizuoja signalus, nurodančius, ar visi naudotojai gali peržiūrėti rezultatą, pavyzdžiui, ar svetainė tinkamai rodoma skirtingose interneto naršyklėse? Ar ši yra pritaikyta visų tipų bei dydžių įrenginiams, tiek stacionariems, tiek planšetiniams kompiuteriams ar išmaniesiems telefonams? Ar puslapio įkėlimo laiko trukmė tinkama naudotojams, kurių interneto ryšys lėtas?

Suasmeninta Google paieška

Tokia informacija kaip jūsų vietovė, ankstesnių paieškų istorija ir paieškos nustatymai padeda pritaikyti rezultatus pagal tai, kas jums naudingiausia ir aktualiausia.

Siekdami teikti atitinkamą turinį pagal jūsų regioną, „Google“ paieška naudoja jūsų šalį ir vietovę. Pavyzdžiui, jei esate Kaune ir ieškote pagal užklausą „krepšinis“, tikėtina, jog „Google“ rodys rezultatus apie Lietuvos krepšinį ir tikriausiai būtent apie Kauno „Žalgirį“. Taip pat, jei ieškote pagal užklausą „krepšinis“ Vilniuje, „Google“ pirmiausia pateiks rezultatus apie krepšinį ir Vilniaus „Lietuvos ryto“ komandą. 

Paieškos nustatymai yra taip pat itin svarbus indikatorius, nurodantis, kurie rezultatai jums gali būti aktualūs, pavyzdžiui, ar esate nustatę pageidaujamą kalbą arba pasirinkę saugios paieškos funkciją (nenorimus rezultatus filtruojantį įrankį). Kai kuriais atvejais „Google“ paieška taip pat gali suasmeninti rezultatus naudodami informaciją apie jūsų paieškos istoriją. Pavyzdžiui, jei ieškote pagal užklausą „Barcelona“ ir neseniai ieškojote pagal užklausą „Barcelona prieš Arsenal“, tai gali būti svarbi užuomina, nurodanti, kad siekiate informacijos apie futbolo klubą, o ne Barselonos miestą. Paieškos sistemos taip pat apima kelias funkcijas, suasmeninančias rezultatus pagal veiklą „Google“ paskyroje. Pavyzdžiui, jei ieškote pagal užklausą „renginiai netoliese“, „Google“ paieška gali pritaikyti rekomendacijas pagal renginių kategorijas, kurios, sistemų nuomone, jums gali pasirodyti įdomios. Šie algoritmai yra skirti surasti atitikčių pagal jūsų pomėgius.

Vidinis svetainės optimizavimas

Kuriant interneto svetainės turinį, yra itin svarbu išsiaiškinti kokius raktinius žodžius naudosite svetainės meniu, prekių kategorijoms, puslapių pavadinimams, meta aprašymuose, paveiksliukų pavadinimuose ar „alt“ aprašymuose. Svarbu atsižvelgti ne tik į tai, ko ieško jūsų potencialus klientas, tačiau ir pasvarstyti ar naudojami raktažodžiai yra palankūs paieškos sistemoms.

Norint pasiekti „Google“ paieškų rezultatų aukštumas ir tinkamai optimizuoti svetainę yra itin svarbu suprasti būtent kaip veikia „Google“ paieškos algoritmai, būtent taip suprasite kaip pilnai išnaudoti internetinės paieškos potencialą jūsų verslui. Kaip žinome, raktiniai žodžiai ir jų analizė tai svarbiausias žingsnis optimizuojant jūsų interneto svetainę „Google“ paieškos sistemai. Kaip nuspręsti kokius konkrečiai raktinius žodžius naudoti svetainės meniu, prekių kategorijoms, puslapių pavadinimams, ar meta aprašymuose, skaitykite čia.

Darbo skelbimai:

Ieškome PPC specialisto

Ieškomas WordPress programuotojas

Ieškome pardavimų vadybininko

Ieškomas WEB projektų vadovas

Skaitykite daugiau

blog image

SEO ekspertai suvienija žinias: organizuojama pirmoji SEO konferencija Lietuvoje

blog image

STARTUOLIŲ PLĖTROS STRATEGIJOS

blog image

SEO konferencija

blog image

Webinaras SEO, ESHOP, PPC

blog image

Ieškome PPC specialisto

blog image

Ieškomas WordPress programuotojas

blog image

Ar Dar Nepavėlavai Google Analytics 4 Migracijai?

blog image

Ieškome pardavimų vadybininko

blog image

SEO mokymai gyvai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje

blog image

Pagal „Designrush“, „Rocket science“ yra viena geriausių paieškos variklio marketingo agentūrų

blog image

Google paieška. Kaip atsidurti rezultatų viršuje?

blog image

SEO pradedantiesiems (video)

blog image

Google Ads pradedantiesiems (video)

blog image

Skaitmeninio marketingo įvadas (video)

blog image

SEO paskaita lietuvos komunikacijos asociacijos nariams (video)

blog image

SEO – kas tai?

blog image

El. komercijos marketingas (video)

blog image

Raktinių žodžių analizė: kaip ją atlikti? 6 nemokami įrankiai ir patarimai.

blog image

SEO auditas: 8 nemokami įrankiai ir kaip pasidaryti pačiam

blog image

Socialinių tinklų apžvalga (video)

blog image

Facebook kūrybos ir reklamos mokymai (video)

blog image

Google Ads mokymai (video)

blog image

Covid-19 keičia gyvenimą, keliamės į elektroninę erdvę

blog image

Startuoja skaitmeninio marketingo mokymų ciklas

blog image

Google Ads mokymai

blog image

Facebook kūrybos ir reklamos mokymai

blog image

El. Parduotuvės kūrimo ir SEO mokymai

blog image

Interneto svetainių kūrimo ir SEO mokymai

blog image

Google analytics ir TAG manager mokymai

blog image

SEO mokymai – pasidaryk pats!

blog image

Skaitmeninio marketingo mokymai vadovams

blog image

WordPress gutenberg projektas. Kodėl turime suklusti?

blog image

Nemokama SEO konsultacija

blog image

Skaitmeninio marketingo kanalai. Kaip išsirinkti efektyviausią?

blog image

Įvyko skaitmeninio marketingo mokymai

blog image

9 marketingo knygos, kurios padės jūsų verslui augti

blog image

Ieškomas WEB projektų vadovas

side icon side icon side icon side icon side icon side icon side icon side icon