9 marketingo knygos, kurios padės jūsų verslui augti

Kopiant karjeros laiptais teko ieškoti naudingų šaltinių, kurie padėtų spręsti marketingo problemas ir generuoti idėjas. Networking’as, asociacijos, kursai, seminarai bei klubai duodavo daug įsimintinų įžvalgų, tačiau stipriausias informacijos šaltinis visgi išliko marketingo knygos. Šiame straipsnyje pateikiu sąrašą knygų, kurios padėjo man augti kaip specialistui, pasiekti puikių rezultatų samdomame darbe ir vystyti asmeninį verslą.

Knygų sąrašas

  1. Hacking growth
  2. Lean Startup
  3. Epic content marketing
  4. Blue Ocean strategy
  5. Positioning
  6. Never eat alone
  7. Kaip parduoti ratą
  8. Įtakos galia
  9. Partizaninis marketingas

1. Hacking growth (anglų k.)

Tai viena geriausių mano skaitytų skaitmenio marketingo knygų! 

„Hacking growth“ padeda suprasti kaip Facebook, AirBnB, Booking.com ir kiti didieji žaidėjai pasiekė puikius rezultatus. Knygoje mokoma kaip tuos pačius principus pritaikyti jūsų įmonėse. 

Ją perskaitęs parašiau šį postą: https://rocketscience.lt/skaitmeninio-marketingo-kanalai-kaip-issirinkti-efektyviausia

2. Lean Startup (anglų k.)


Marketingo knygos

„Lean Startup“ knyga tinka ne tik startuolių kūrėjams, bet ir visiems verslininkams bei marketingistams. Asmeniškai, šią knyga laikau pirmąja „Hacking Growth“ dalimi. 

Ši marketingo knyga kalba apie tai, kaip sukurti produktą, pabrėžia tai, kad svarbiausias uždavinys yra greitai mokytis, o ne kuo greičiau „daryti“ pardavimus. Mokoma apie vartotojo pažinimo, produkto testavimo fokus grupėse ir MVP tobulinimo svarbą. 

Kai produktas sukurtas ir ištobulintas būtent „Hacking Growth“ marketingo knygos aprašomas metodas padės šiam patekti į rinką ir greitai augti.

„Lean Startup“ PDF versiją galima rasti internete nemokamai. Nuoroda: https://ia801206.us.archive.org/31/items/TheLeanStartupErickRies/The%20Lean%20Startup%20-%20Erick%20Ries.pdf 

3. Epic content marketing (anglų k.)

Marketingo knygos

Visada galvojau, kad turinio kūrimas yra labai sudėtingas dalykas ir tikrai ne man. Rašyti turi žurnalistai ir kiti baisiai raštingi bei apsiskaitę žmonės.

Tačiau „Epic content marketing“ pakeitė mano požiūrį ir padėjo suprasti, kad bet kuris verslas ar asmuo gali tapti kūrėju. Net gamybos įmonė gali kurti įdomų ir naudingą turinį, įkurti mini leidybos padalinį savo jėgomis, o tai gali sukurti net stiprią poziciją rinkos nišoje.

Matyt šios marketingo knygos dėka atsirado „Rocket Science Baltics“ blogas 🙂

4. Blue Ocean strategy (anglų k.)

Kaip „Cirque Du Soleil“ sugebėjo pakeisti merdinčią cirko rinką? Kaip IKEA pakeitė baldų rinką ir kokius metodus pritaikė? Konkuruoti perpildytoje rinkoje ar kurti naują ir kaip tai padaryti?

„Blue Ocean strategy“ marketingo knyga atsako būtent į šiuos klausimus. Mano nuomone, tai puikus skaitinys, kurio metodas įtraukas ir aptariamas netgi LiMA B programoje.

5. Positioning (anglų k.)

Dažnai naudojame žodį „Pozicionavimas“. Internete pilna supaprastintų formulių, kaip tai susikurti. Tačiau ar tikrai žinome būtent ką šis žodis reiškia? Kokią įtaką tai daro mūsų klientams ir kaip kurti pozicionavimą?

Labai svarbu, kokį pavadinimą išrinksime savo prekei ar paslaugai, nes šis iškarto pateiks žinutę, asociaciją. Juk veiksmas vyksta žmonių galvose, todėl turime mąstyti outside-in savo organizacijos atžvilgiu, o ne atvirkščiai.

Labai svarbu būti pirmiesiems, o jei tai nepavyksta, rasti būdą kaip susisieti su lyderiu ar jį susilpninti, nes kovoti tiesiogiai su 1-os pozicijos turėtoju beveik neįmanoma.

Manau, jog „Positioning: The Battle For Your Mind“ yra kiekvieno marketingisto Biblija 🙂

6. Never eat alone (lietuvių k.)

Ankščiau galvojau, kad kito žmogaus paprašyti pagalbos yra kažkas blogo ar kad visą pasiekti gyvenime turi pats, savarankiškai. Ši marketingo knyga man padėjo išmokti vertinti ir kurti socialinį kapitalą bei suvokti silpnųjų ryšių galią. 

„Never eat alone“ pirmoji knygos pusė paskatino pamąstyti, ko noriu iš gyvenimo, kas man sekasi ir patinka, o būtent tai lėmė skaitmeninio marketingo „Rocket Science Baltics“ įkūrimą. II-oji marketingo knygos dalis mane išmokė „networkingo“, kuris būtinas kiekvienam specialistui. 

Beje šią knygą parašė itin stiprus marketingistas 🙂

7. Kaip parduoti ratą (lietuvių k.)

Marketingo knygos

Pardavimai ir marketingas – to paties laivo komanda, nors dažnai įmonėse atrodo kitaip ir vieni tempia į savo pusę, kiti į savo. Pagrindinis komunikacijos tikslas- pardavimai, todėl marketingistai šią temą turi išmanyti puikiai. 

„Kaip parduoti ratą“, su humoru, aiškiai ir pagrįstai tyrimais, atskleidžia pardavimo procesą, pardavėjų ir pirkėjų tipus bei rinkos stadijas. Nėra tokio pardavėjo, kuris būtų universalus, tiktų visoms produktų įvedimo stadijoms ar visoms rinkoms. Tai puiki knyga, kuri sudaro gerą duetą su „Niekuomet nepietauk vienas“.

8. Įtakos galia (lietuvių k.)

„Įtakos galia“- tai viena stipriausių mano skaitytų knygų. Lietuviškas vertimas gana prastas ir kartais reikia skaityti tą patį sakinį kelis kartus, todėl patarčiau skaityti anglų kalba.

Dažnai mes pasiduodame automatiniams sprendimams, kurios aktyvuoja tam tikri signalai. Tai sutaupo daug kalorijų ir brangios emocinės energijos. Sprendimas priimamas žaibišku greičiu. Dažnu atveju, tai mums labai naudinga ir gali net išgelbėti gyvybę, tačiau šiuolaikinėje visuomenėje, deja, tai ne visada tarnauja mums, o įtakos darymo meistrai būtent tuo manipuliuoja.

„Įtakos galia“ atskleidžia ir išsamiai aprašo, paremia tyrimais ir tikrais įvykiais kaip galime pakreipti mūsų elgesį mums nenaudinga linkme. Esame socialios ir nuoseklios būtybės, tokiomis mus verčia būti visuomenės elgesio ir kultūros normos. Už paslaugą, net ir tą kurios neprašėme, atsilyginsime ir gal net 10 kartų labiau. Balti chalatai ir uniforma mus automatiškai priverčia paklusti, o jei žmogus sugeba mums patikti, tada mes pirksime iš jo net ir už didesnę kainą.

9. Partizaninis marketingas (lietuvių k.)

Marketingo knygos

Kaip neturint biudžeto smulkiam verslui pasiekti savo klientus? Kaip varžytis su korporacijomis ir pasiekti potencialius klientus?

Atsakymai, praktiniai patarimai ir pavyzdžiai parašyti knygoje „Partizaninis marketingas“. 

Paminėsiu porą šios marketingo knygos pateiktų taisyklių:
1. Reguliariai apklauskite savo klientus ir sužinosite kodėl jie renkasi jus, tai jums padės suvokti kokią žinutę komunikuoti ir būtent kaip tai daryti.
2. Nuoseklumas – norite, kad jus atsimintų ir prireikus kreiptųsi? Pirkite ne vieną brangų TV klipą, o įdėkite skelbimą į laikraštį visiems metams. Siekite būti matomi ne vieną kartą stipriai, o nuolatos, nors ir gerokai kukliau.

Apibendrinimas

Turint paruošti marketingo ir komunikacijos planą dažnai užstringame. Atsižvelgiame į tai, kas veikė praėjusiais metais, skiriame tam didesnę dalį biudžeto ir kartojame. Nedarykime šios klaidos, ieškokime naujų idėjų bei medijų, kurkime nestandartinius sprendimus ir išsiskirkime iš masės. Paklausite iš kur gauti idėjų? Atsakymas labai paprastas, skaitykite geras knygas.