SEO auditas padės jums pamatyti svetainės klaidas ir jas ištaisyti, o tai įtakos jūsų interneto svetainės pozicijas Google paieškos rezultatuose. Kuo aukštesnės pozicijos, tuo daugiau lankytojų srauto ir konversijų. Nemokamą SEMrush auditą galite atlikti čia.
Pateikiame instrukciją kaip nemokamai ir be didelių techninių žinių galite atlikti SEO auditą savo interneto svetainei patys. Prireikus pagalbos ar patarimo keipkitės, o čia rasite išsamų Rocket Science Baltics SEO paslaugų aprašymą ir kainas. Pateikiama mūsų kliento gyvūnų prekių el. parduotuvės „Perlų oazė“ pavyzdį.
Apie tai kas yra SEO paruošėme išsamų straipsnį.
SEO auditui labai svari raktinių žodžių analizė. Straipsnis: Raktinių žodžių analizė: kaip ją atlikti? Nemokami įrankiai ir patarimai.
1. Google Analytics
SEO auditas neįsivaizduojams be Google įrankių. Susiekite savo interneto svetainę su Google Analytics paskyra. Sukurkite paskyrą ir svetainėje patalpinkite kodą arba WordPress svetainėje paskyros ID įskiepyje. Po kelių valandų jau matysite lankytojų srauto duomenis. Atkreipkite dėmesį į organinį srautą (google/organic) ir kokybę. Taip pat pažiūrėkite iš kur lankytojai ateina pas jus (referrals). Jeigu planuojate reklamuoti svetainę ir sekti įvykius (registracija, atsisiuntimas, įdidėjimas į krepšelį, naujienlaiškio prenumerata), tada kurkite Google TAG manager paskyrą ir ją susiekite su Analytics.
2. Google Search Console
Turėdami Analytics paskyrą galėsite nesudėtingai susikurti ir susieti su svetaine Google Search Console paskyrą. Tai pats svarbiausias SEO audito įrankis! Jei svetainė nauja arba papildėte turinį, per Search console galėsite pasikviesti Google voriukus į svečius, kad svetainė kuo greičiau atsirastų Google duomenų bazėje ir būtų pradėta indeksuoti, rodyti paieškos rezultatuose. Čia taip pat galėsite pridėti Sitemap.xml ir stebėti pagal kokias raktinių žodžių užklausas į jūsų svetainę atėjo lankytojai ir kokiose paieškos pozicijose jos buvo rodomos.
3. Lighthouse
Lighthouse arba Google „PageSpeed insights“ įrankis parodys jums „Core web vitals“ ir kokias gerąsiais praktikas atitinka jūsų interneto svetainė. Svetainės struktūra ir greitis iš vienas iš daugelio Google paieškos algoritmų vertinimo faktorių. Svetainės greitis tampa itin svarbus, jei jūsų klientai naršo turėdami lėtesnį internetą ir su mobiliasiais įrenginiais.
4. Ahrefs web master tools
Ahrefs SEO auditas, susiejus su Console ir Analytics parodys kiek ir kur yra nuorodų nukreipiančių į jūsų svetainę. Labai naudingas įrankis, kuris leis nagrinėtis išorines nuorodas ir svetaines, jūsų svetainėje organiškai randamus raktinius žodžius bei jų pozicijas, svetainės klaidas.
5. SreamingFrog
Atsisiųkite ir įsirašykite programą kompiuteryje SreamingFrog. Nemokamos versijos užtenka 500 url skenavimui, to užteks daugumai nedidelių svetainių. Šį programa jums parodys ar yra 404 bei 302 „response code“, ar visi puslapiai turi META aprašymus, kiek ir kokio dydžio paveiksliukų įkelta į svetainę ir kokie jų pavadinimai.
6. GTmetrix
GTmetrix nemokamas įrankis parodys jūsų svetainės krovimosi greitį ir problemas.
7. SEOptimer
Šis įrankis parodys daug naudingos informacijos. SEOptimer SEO auditas atsakys į klausimus: Ar interneto svetainės pavadinimas (META description tag) pakankamai ilgas; ar viskas tvarkoje su robots.txt ir noindex; ar puslapis turį HTTPS saugų sertifikatą ir daug kitų. Nemokama versija leidžia testuoti kelias interneto svetaines per mėnesį.
8. SEOpoz
SEOpoz lietuviškas start-up’as padės jums užbaigti SEO auditą sužinant, kokiose paieškos rezultatų puslapių (SERP) pozicijose yra jūsų raktiniai žodžiai. Nemokama versija leidžia sekti 6 raktinius žodžius. SEOpoz jums siųs el. laiškus su kasdien besikeičiančiais pozicijų rezultatais. Įrankis taip pat pateikia paprastai ir suprantamai Google Analytics ir Google Search Console ataskaitas vienoje vietoje. Kad SEOpoz veiktų jums reikės susieti su aukščiau paminėtais Google įrankiais.