fbpx

stars iconblogas

side icon side icon

Ar Dar Nepavėlavai Google Analytics 4 Migracijai?

Paskelbta 2023-04-13 Autorius Paulius Šetkus

Prekybininkai turėtų suklusti, o rinkodaros specialistai tikriausiai jau raunasi plaukus nuo galvos, jei vis dar nespėjo atlikti Google Analytics 4 (GA4) migracijos.

Nuo 2005m. veikiantis Google Universal Analytics (UA) yra turbūt vienas populiariausių nemokamų duomenų analizės įrankių, sėkmingai naudojamas sekti svetainės ar mobiliosios aplikacijos duomenis ir ten apsilankiusių vartotojų veiksmus, bei taip padedantis verslui analizuoti ir gerinti vidinius procesus. 

Tačiau, nuo 2023m. liepos 1d. Universal Analytics sustos rinkti naujus duomenis ir pilnai bus pakeistas naujuoju Google Analytics 4.

Todėl turbūt vienas pagrindinių prekybininkų klausimų bei diskusijų temų tarp rinkodaros specialistų pastarąjį pusmetį buvo ar jau pavyko sėkmingai atlikti GA4 konfigūraciją, jei ne, kaip tai atlikti teisingai?

Būtent šiandien ir panagrinėsiu pagrindinius Universal Analytics ir Google Analytics 4 skirtimus, bei pasidalinsiu pagrindiniais etepais, kuriuos svarbu atlikti pasiruošiant GA4 migracijai.

O visai strapsnio pabaigoje atsakysiu į visiems vis dar rūpimą klausimą, ar dar nepavėlai Google Analytics 4 migracijai?

Pagrindiniai GA4 ir UA skirtumai

Kaip jau minėjau anksčiau, Google Analytics 4 nuo savo priimtako UA skiriasi kaip diena ir naktis, ir buvo sukurtas naudojantis kitais duomenų analizės sekimo principais.

Todėl, prieš pradedant Google Analytics 4 migracijos darbus būtina išsiaiškinti pagrindinius GA4 ir UA įrankių skirtumus:

  • Google Analytics 4 yra pagrįstas įvykių sekimo principais. Skirtingai nuo Universal Analytics ir ankstesnio duomenų sekimo modelio paremto pagal sesijas ir puslapių peržiūras, GA4 duomenų sekimo modelis yra paremtas pagal įvykius. Kiekviena puslapio peržiūra, susisiekimas telefonu, video peržiūra, ar atliktas pirkimas GA4 yra matuojamas, kaip naujas įvykis.
  • Universal Analytics ir populiarusis “Bounce Rate”. Iki šiol, daugelis matavome svetainių efektyvumą pagal “Bounce Rate” rodiklį. Kuo didesnis procentas, tuo greičiau svetainės lankytojai palikdavo svetainę. Todėl iki šiol daugelio verslų viena iš pagrindinių misijų buvo išlaikyti “Bounce Rate” rodiklį kuo žemesnį. Tačiau atlikus GA4 migraciją, “Bounce Rate” rodiklio nebeliks, nes Google nusprendė, kad verčiau matavus procentą lankytojų greičiau palikusių svetainę, daug tikslingiau yra sekti, kaip ilgai vartotojai joje užsibuvo. Todėl naujoje GA4 versijoje “Bounce Rate” buvo pakeistas į “Average engagegment time”, kuris matuoja visiškai priešingą metriką, nei “Bounce Rate”, tai yra vidutinį svetainėje užsibuvusių vartotojų laiką.
  • Skirtingi data modeliai. Iki šiol Universal Analytics paskyroje sekti tikslus reikėjo daug daugiau informacijos apie patį įvykį. Šalia pasirinkto įvykio reikėjo papildomai nurodyti “Category”, “Action”, “Label” ir “Value” rodiklius. Tuo tarpu GA4 įvykių sekimas tapo daug paprastesnis ir daugeliu atveju tiesiog pakanka pasirinkti norimo įvykio sekimo tipą. Ir tik norint gauti daugiau informacijos apie įvykius galima sukonfigūruoti papildomus parametrus bei tau gauti pilną krepšelio suma ar kokiu telefono numeriu buvo susisiekta svetainėje.
  • Pažangus sekimas. Skirtingai nei Universal Analytics, GA4 be papildomos konfigūracijos seka puslapių peržiūras, vidinius svetainės pelytės paslinkimus, išeinančių nuorodų paspaudimus, ar svetainėje esančios paieškos skilties naudojimą.
  • Skirtingi duomenų analizės langai. Universal Analytics paskyroje buvo įprasta sukonfigūruoti kelis skirtingus duomenų analizės langus, vieną su neapdorotais duomenimis, kitą su išfiltruotu lokaliu srautu, o trečią su mobilios aplikacijos duomenimis. Tačiau naujojoje Google Analytics 4 paskyroje to neliko, ir norint išfiltruoti duomenis, reikia tai atlikti rankiniu būdu.
  • Sukonfigūruotų ataskaitų pasirinkimas. Kol kas UA turi daug didesnes duomenų analizės galimybes bei detalesnių ataskaitų pasirinkimus. Tuo tarpu, GA4 neturi tiek daug sukonfigūruotų ataskaitų ir reikia pačiam įdėti daug darbo bei jas susikurti rankiniu būdu.

Pagrindiniai Google Analytics 4 migaracijos etapai

1. Universal Analytics duomenų analizės auditas

Prieš pradedant Google Analytics 4 migracijos darbus turbūt vienas svarbiausių etapų yra atlikti dabartinės Universal Analytics paskyros duomenų analizės auditą. 

Jo metu išanalizuojame pagrindinius verslui svarbius ir sekamus įvykius, auditorias bei kitus duomenis. UA auditas taip pat gali padėti identifikuoti pagrindinių klaidų šaltinius ir padėti suprasti, kaip patobulinti duomenų analizę Google Analytics 4 paskyroje.

Audito metu išsamiai analizuojame visus svetainės puslapius ir tikrinam, ar yra tinkamai sukonfigūruoti įvykiai, tokie kaip puslapio peržiūros ar prisijungimai prie paskyros. Taip pat, svarbu patikrinti, ar visi tikslai yra teisingai sukonfigūruoti bei atitinka užsibrėžtus verslo tikslus.

Šiame etape svarbu neskubėti ir kruopščiai atlikti UA auditą, nes nuo to priklausys ir tolimesni GA4 migracijos darbai.

2.  Paskyros sukūrimas ir struktūros planavimas

Sekantis svarbus žingsnis GA4 migracijoje yra paskyros sukūrimas ir pačios struktūros planavimas.

Prieš sukuriant GA4 svarbu susiplanuoti, kiek paskyrų reikės ir kokie duomenų srautai bus pajungti. Jei jūsų verslas valdo elektroninę parduotuvę, ir prie to pačio turi mobiliają aplikaciją, tuomet jums reikės 1 paskyros su 2 duomenų srautais, duomenimis iš svetainės ir mobiliosios aplikacijos.

Tuomet tikslingai siųsti duomenis į Google Analytics 4 paskyrą reikės tiek į el.parduotuvę, tiek į mobiliają aplikaciją įdiegti Google Analytics 4 kodus leidžiančius rinkti duomenis. Šis procesas yra techniškai sudėtingas ir reikalauja tam tikrų žinių. Jei to atlikti patiems nepavyksta, rekomenduoju kreiptis pas specialistus.

3.  Pagrindinių Google Analytics 4 nustatymų konfigūracija

Užtenka atlikti bazinę Google Analytics 4 įrankio konfigūraciją ir jau bus sekami pagrindiniai svetainės įvykiai, kaip puslapių peržiūros ar nukreipimo nuorodų paspaudimai. Tačiau norint sekti detalesnius duomenis teks atlikti papildomas konfigūracijas.

Tik susikūrus GA4 paskyrą, reikės tinkamai pasirinkti laiko zoną, verslo kategoriją, bei paskyroje naudojamą valiutą.

Tuomet, pagal numatytus GA4 nustatymus svetainėje surinkti duomenys saugomi vos 2 mėnesius, tad norint išlaikyti sukauptus duomenis ilgiau teks rankiniu būdu pasikeisti į 14 mėnesių.

Norint pasileisti remarketingo reklamas bei taikytis į anksčiau svetainėje apsilankiusius ar kitaip saveikavusius lankytojus, papildomai reikės patvirtinti „User Data Collection Acknowledgement“ nustatymus.

Sekantis žingsnis pasirūpinti visais “refferals” pašalinimais ir panaikinti duomenų sekimą iš nepageidaujamų šaltinių. Pavyzdžiui, dažnas atvejis, kuomet el.parduotuvės naudoja Payserą kaip vieną iš atsiskaitymo būdų už prekes, ir nepridėjus sugrįštančio srauto prie “refferals”, svetainėje rodomi duomenys įskaitant ir uždarbį gali dubliuotis.

Taip pat, svarbu įvertinti kaip anksčiau UA paskyroje buvo naudojamas atribucijos modelis, ir iš 6 skirtingų modulių svarbu pasirinkti tą patį module, kad duomenys sutaptų. Pavyzdžiui, jeigu Google Ads atribucijos modelis yra paskutinis paspaudimas, tuomet ir Google Analytics 4 rekomenduojama naudoti identišką.

Pabaigai, svarbu įvertinti, kokie pagrindiniai filtrai buvo sukonfigūruoti senesnėje UA paskyroje. Turbūt vienas populiariausių filtrų duomenų analizėje yra vidinio srauto pašalinimas, kuomet iš pagrindinių GA4 duomenų pašaliname ofiso ar kitų darbuotojų IP srautą.

Pav. 01

4.  Įvykių ir konversijų sukūrimas Google Analytics 4 

Turbūt vienas svarbiausių etapų migruojant iš Universal Analytics į Google Analytics 4 yra tinkama pagrindinių įvykių bei konversijų konfigūraciją. Ir tik gerai išsigryninus pagrindinius verslo tikslus bei išanalizavus anksčiau sekamus įvykius, galima tinkamai sukonfigūruoti Google Analytics 4.

Dirbant su e-komersija viskas ganėtinai paprasta, sekame pagrindinius įvykius, kaip produktų peržiūras, į krepšelio įsidėjimą, krepšelio peržiūrą, apmokėjimo pradėjimą, arba pirkimo atlikimą. 

Kitą vertus, jeigu jūsų verslas teikia paslaugas ir neprekiauja internetu, tai viskas priklausys nuo jūsų verslo ir kokie veiksmai svetainėje jums svarbiausi.

Tarkim, jums ypač svarbu sulaukti kuo daugiau skambučių, ir Google Analytics 4 paskyroje sukonfigūruojamas skambučių sekimas, bei pats įvykis pažymimas kaip konversija ir pridedama atlikto veiksmo vertė. Tarkim jūsų verslas įsivertino, kad 1 skambučio vertė jums yra 10€.

Tačiau ne visiems paslaugų verslams svarbiausi skambučiai ir tik jūs galite atsakyti į šį klausimą, kurie svetainės įvykiai svarbiausi jums ir jūsų verslui.

Pav. 02

5.  Dimensijų sukūrimas

Google Analytics 4 dimensijų konfigūracija padeda tiksliau analizuoti duomenis ir leidžia atlikti gilesnę duomenų analizę, lyginant su ankstesne UA versija.

Universal Analytics dimensijos buvo skirstomos pagal sesijas, įvykius, produktus bei vartotojus. Tuo tarpu, GA4 dimensijų konfigūracija išlieka tik pagal įvykių ar vartotojų segmentavimą.

Turbūt viena iš svarbiausių dimensijų kategorijų yra „user properties”. Tai informacija susijusi su vartotojais ir apibūdinanti juos kaip asmenis, pavyzdžiui, jų amžių, lytį, geografinė padėtį ar kitus atributus. Kitos dimensijos susijusios su elgesio atributais, kaip puslapio peržiūros ar vartotojo atsakymo laikas.

Sukonfigūravus dimensijas, galima lengviau filtruoti bei atlikti duomenų segmentavimą ir palyginti tam tikrus parametrus, kad gautume išsamesnius duomenis. Ir tai yra itin svarbus žingsnis, siekiant tinkamai suskirstyti duomenis ir gauti naudingos informacijos apie auditoriją ir jos elgseną svetainėje.

6.  Auditorijų sukūrimas

Sekantis svarbus žingsnis, kurį reikia įsivertinti prieš atliekant Google Analytics 4 migraciją yra auditorijų sukūrimas. Rekomenduoju atlikti detalę UA paskyros analizę, kurios metu išanalizuojam, kokios auditorijos iki šiol buvo sukonfigūruotos. Tuomet GA4 paskyroje atkuriame visas anksčiau sukurtas auditorijas ir taip pradedame jas kaupti bei naudoti remarketingo kampanijose.

Auditorijų konfigūracija GA4 galima tiek pagal įprastų puslapių peržiūras, tiek pagal svetainės įvykius ar vartotojų elgseną. Galime kaupti auditorijas tiek apsilankiusių kontakų puslapiuose, tiek susisiekusių el.paštu per pastarąsias 30d. Tuomet ateityje galima ieškoti panašių žmonių į anksčiau svetainėje apsilankiusius vartotojus.

Pav. 03

7. E-komersijos sekimo pajungimas

Google Analytics 4 yra galingas įrankis sekti bei analizuoti e-komercijos duomenis. Neskaitant to, kad tinkamai susikonfigūravus pagrindinius e-komersijos įvykius, kaip į krepšelio įsidėjimą ar pirkimo atlikimą, galima atlikti ir šiek tiek sudėtingesnę el.parduotuvėms skirtą duomenų analizės konfigūraciją.

Norėdami pradėti naudoti e-komersijai skirtą pažangų GA4 sekimą reikia prisijungti prie el.parduotuvės turinio valdymo platformos ir pasirinkti integraciją su GA4. Tuomet reikės sukurti „purchase” įvykio sekimą ir nurodyti jį kaip svarbiausią e-komercijos veiksmą. Taip pat, rekomenduoju sukonfigūruoti ir kitus e-komersijai būdingus įvykius, kaip produktų peržiūros, pridėjimai į krepšelį ar atsiskaitymas už prekes, kad kauptume išsamę informaciją apie svetainės srautą.

Tinkamai sukonfigūravus “data layers” galima atlikti Google Analytics 4 “enhanced e-commerce” sekimą, kurio metu GA4 paskyroje gausime papildomos informacijos. Taip matysime el.parduotuvės uždarbį, kokių produktų buvo nupirkta daugiausiai bei kurie kanalai sugeneravo daugiausiai pajamų.

8. GA4 susiejimas su kitais įrankiais

Visai pabaigai, tvarkingai sukonfigūravus Google Analytics 4, visi verslui svarbūs duomenys bei veiksmai bus sekami tvarkingai ir tikrai to pakaks standartinei duomenų analizei.

Tačiau, prie bazinės GA4 migracijos, taip pat rekomenduoju susieti ir kitus papildomus įrankius. Tai padarius, GA4 paskyroje gausime daugiau duomenų ir galėsime atlikti detalesnę duomenų analizę, bei palyginti duomenis atkeliaujančius iš kitų šaltinių.

Prie bazinės GA4 konfigūracijos papildomai jungiasi Google Ads įrankis, kuris leidžia palyginti reklamų efektyvumą vienoje vietoje. Taip pat, galime prijungti Google Optimize įrankį, ir jo dėka efektyviai A/B testuoti ir optimizuoti vidinius svetainės procesus. Ar galbūt prijungti Google Search Console ir matyti kokie raktažodžiai organiniu būdu atvedė srautą į svetainė.

Be minetų įrankių, taip pat galime prijungti duomenis iš Google BigQuery, Display & Video 360, Merchant Center, Search Ads 360 ar Google Play parduotuvių.

Pav. 04

Pabaiga

Visai pabaigai, atsakant į pagrindinį šio straipsnio klausimą, ar dar nepavėlavai migruoti Universal Analytics į Google Analytics 4?

Turiu jus nuvilti, nes jūs šiek tiek pavėlavot ir norint turėti metinį UA ir GA4 duomenų analizės palyginimą, turėjot atlikti GA4 migraciją keliais mėnesiais anksčiau.

Tačiau tai tikrai nereiškia, kad pavėlavus reiktų laukti iki pat liepos 1d. kuomet senoji Universal Analytics paskyra nustos rinkti naujus svetainės duomenis, ir raginu kuo skubiau susitvarkyti GA4 bei pradėti sekti verslui svarbius duomenis.

Taip pat, nors GA4 yra paremtas visai kitais duomenų sekimo principais bei įrankio “learning curve” yra šiek tiek didesnis nei jo priimtako, tai neturėtų stabdyti jūsų komandos nuo progreso ir garantuoju, jog visai nesunkiai galima sėkmingai atlikti Google Analytics 4 migraciją bei pradėti sekti duomenis.

Tačiau jei jums trūksta techninių žinių, ar perskaičius šį straipsnį dar ne viskas aišku, rekomenduoju kreiptis į Rocket Science specialistų komandą, kuri padės tinkamai atlikti visas reikiamas Google Analytics 4 migracijos užduotis.

Ar jau naudojate Google Analytics 4, o gal patartumėt visai kitą įrankį svetainės duomenų analizei?

Darbo skelbimai:

Ieškome PPC specialisto

Ieškomas WordPress programuotojas

Ieškome pardavimų vadybininko

Ieškomas WEB projektų vadovas

Skaitykite daugiau

blog image

SEO ekspertai suvienija žinias: organizuojama pirmoji SEO konferencija Lietuvoje

blog image

STARTUOLIŲ PLĖTROS STRATEGIJOS

blog image

SEO konferencija

blog image

Webinaras SEO, ESHOP, PPC

blog image

Ieškome PPC specialisto

blog image

Ieškomas WordPress programuotojas

blog image

Ar Dar Nepavėlavai Google Analytics 4 Migracijai?

blog image

Ieškome pardavimų vadybininko

blog image

SEO mokymai gyvai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje

blog image

Pagal „Designrush“, „Rocket science“ yra viena geriausių paieškos variklio marketingo agentūrų

blog image

Google paieška. Kaip atsidurti rezultatų viršuje?

blog image

SEO pradedantiesiems (video)

blog image

Google Ads pradedantiesiems (video)

blog image

Skaitmeninio marketingo įvadas (video)

blog image

SEO paskaita lietuvos komunikacijos asociacijos nariams (video)

blog image

SEO – kas tai?

blog image

El. komercijos marketingas (video)

blog image

Raktinių žodžių analizė: kaip ją atlikti? 6 nemokami įrankiai ir patarimai.

blog image

SEO auditas: 8 nemokami įrankiai ir kaip pasidaryti pačiam

blog image

Socialinių tinklų apžvalga (video)

blog image

Facebook kūrybos ir reklamos mokymai (video)

blog image

Google Ads mokymai (video)

blog image

Covid-19 keičia gyvenimą, keliamės į elektroninę erdvę

blog image

Startuoja skaitmeninio marketingo mokymų ciklas

blog image

Google Ads mokymai

blog image

Facebook kūrybos ir reklamos mokymai

blog image

El. Parduotuvės kūrimo ir SEO mokymai

blog image

Interneto svetainių kūrimo ir SEO mokymai

blog image

Google analytics ir TAG manager mokymai

blog image

SEO mokymai – pasidaryk pats!

blog image

Skaitmeninio marketingo mokymai vadovams

blog image

WordPress gutenberg projektas. Kodėl turime suklusti?

blog image

Nemokama SEO konsultacija

blog image

Skaitmeninio marketingo kanalai. Kaip išsirinkti efektyviausią?

blog image

Įvyko skaitmeninio marketingo mokymai

blog image

9 marketingo knygos, kurios padės jūsų verslui augti

blog image

Ieškomas WEB projektų vadovas

side icon side icon side icon side icon side icon side icon side icon side icon