fbpx

stars iconblogas

side icon side icon

Skaitmeninio marketingo kanalai. Kaip išsirinkti efektyviausią?

Paskelbta 2023-01-16 Autorius RocketScience

Gyvename laikais, kai kas kelis mėnesius atsiranda bent po vieną naują skaitmeninio marketingo kanalą, o tuo pat metu numiršta ir kažkas iš senųjų. Televizijai buvo prognozuojama pabaiga, o persikėlusi į internetą ji tik dar labiau sustiprėjo. Tas pats nutiko su radijo transliacijomis ar spausdintais žurnalais, o nišinius socialinius tinklus tapo sunku net ir suskaičiuoti.

Kaip vadovui arba marketingo specialistui išsirinkti iš šio nesibaigiančio sąrašo savo verslui tinkamiausią kanalą arba priemonę, ją įvaldyti ir gauti daugiausia naudos? Šiandien pabandysiu paprastai atsakyti į šiuos, iš pažiūros, sudėtingus klausimus.

Kuo skiriasi skaitmeninis marketingas nuo klasikinės rinkodaros?

Tradiciniai (offline) marketingo kanalai yra gerai pažįstami: spauda, televizija, radijas, lauko reklama ir gyva reklama (renginiai ir kt.). Jų efektyvumą tiesiogiai išmatuoti labai sudėtinga, reikia sekti reitingus ir daryti tyrimus, apklausas. Šie kanalai turi didelę sklaidą ir plačią auditoriją, todėl sudėtinga taikytis į nišinius segmentus. Taip pat juose transliuojamas turinys sudėtingai kečiamas ir paleidus suplanuotą tinklelį, jį pritaikyti prie pasikeitusių aplinkybių gali būti sunku.

Skaitmeniniai rinkodaros kanalai (digital marketing channels) gali būti gana tiksliai išmatuojami ir segmentuojami. Galime nesunkiai sekti, pagal kokią reklaminį skelbimą ir raktinį žodį lankytojas atėjo į mūsų svetainę ir atliko stebimą veiksmą, t.y. konversiją. Konversijai priskyrę piniginę išraišką, galime įvertinti reklamos efektyvumą ir atsiperkamumą, o tai padės matyti, kurie kanalai mums kuria daugiausiai vertės ir atitinkamai paskirstyti biudžetą.

Taip pat šiuose kanaluose įmanoma eksperimentuoti – daryti A/B testus, išbandyti skirtingus tekstus, vizualus, CTA (call-to-action) žinutes, naudoti skirtingus el. paštus ar telefonus kontaktuose ir kurti auditorijoms pritaikytus nukreipimo puslapius (landing pages). Skamba labai intriguojančiai, tačiau nereikia apsigauti, kad bet kuriam verslui užtenka vien tik online priemonių.

Potencialus klientas pereina visą vartotojo kelionės ciklą: žinomumas, svarstymas, pirkimas, naudojimas ir aptarnavimas. Skirtinguose kelionės etapuose ieško ir susiduria su skirtingu turiniu, kuris apimą visą marketingo kompleksą.

Susipažinkime su pasirinkimo galimybėmis

Pagrindinės marketingo kanalų kategorijos:

  • Iš lūpų į lūpas; 
  • Organinis;
  • Perkamas.

Plačiau kiekvieną kanalą aptarsime kituose skaitmeninio marketingo agentūros Rocket Science Baltics blogo įrašuose.

IŠ LŪPŲ Į LŪPASORGANINISPERKAMAS
Socialiniai tinklaiSEOOffline reklamos (TV, spauda, lauko reklama)
Įterptos programėlėsPR ir renginiaiOnline reklamos (Google Ads, Facebook, YouTube)
Rekomenduok draugui kampanijosTurinio marketingasAffiliate advertising*
Video klipaiProgramėlės parduotuvės optimizavimasInfluencerių kampanijos
Bendruomenės įtraukimasNemokami įrankiaiRadijas
KonkursaiEl. pašto rinkodaraRetargetinig**
Platformų integracijosBendruomenės kūrimasReklamų tinklai
Grupinis rėmimas (crowdfunding)Strateginės partnerystėsSponsoriavimas (blogai, pod cast‘ai)
Žaidimai, viktorinosPrisidėjimas prie straipsniųReklamos įterpimas į turinį
 Elektroninė prekyba 

*Affiliate advertising – procesas, kai gaunamos pajamos reklamuojant kitos įmonės produktą ar paslaugas. Jeigu įvyko pardavimas gaunate atlygį. Vienas populiariausių tokių partnerysčių tinklų  https://stmforum.com/.

**Retargeting – reklamos rodymas tiems vartotojams, kurie apsilankė jūsų interneto svetainėje arba socialinių tinklų paskyrose. Retargetinimo reklamos gali būti rodomos tik tiems lankytojas, kurie atliko arba neatliko numatytą veiksmą jūsų svetainėje, pvz: įsidėjo į krepšelį ir išėjo. Plačiau apie Google remarketing ir Facebook retargeting.

Populiariausios turinio marketingo priemonės:

Atvejo analizėInstrukcijos kaip pasidarytiPranešimai spaudai
InfografikaIšsamios ataskaitosStraipsniai
PDF ir el. knygosInterneto forumaiApžvalgos
VideoPrezentacijosVaizdai ir nuotraukos
InterviuĮmonių katalogaiD.U.K.
PinterestInstagramFacebook‘as
SnapchatTumblrLinkedIn Pulse
Twitter‘isVietiniai įmonių sąrašaiPodcast‘ai
Klausk manęs bet ko serijosViktorinosNemokami įrankiai
Medium postaiBuzzfeedAtsiliepimai

Kaip pasirinkti?

Sprendimą galima priimti tik palyginus alternatyvas. Vertinkite rinkodaros kanalus pagal 6-is kriterijus. Taip pat įvertinkite, kiek šiuo metu pasirinktas kanalas atsiperka.

  • Kaina – kiek kainuos išbandyti ir kokių resursų ir/ar kompetencijų reikės?
  • Auditorijos pasiekiamumas – kaip lengva bus taikytis į jūsų pasirinktą tikslinę auditoriją?
  • Kontrolė – kiek patys galite valdyti ir įtakoti pasirinktą kanalą ar priemonę? Ar lengvai galite nutraukti, keisti vizualus, CTA ar didinti biudžetą?
  • Pasiruošimo laikas (input) – kiek laiko reikės paruošti ir paleisti reklaminę kampaniją?
  • Rezultato laikas (output) – per kiek laiko nuo kampanijos paleidimo pasimatys rezultatai?
  • Apimtis – kokio dydžio auditoriją galėsite pasiekti?

Realaus atvejo pavyzdys

Įsivaizduokite, kad esate SPA salono savininkas. Problema – užimtumas nėra pakankamas, nors samdėte agentūrą ir išleidote daug pinigų žinomumo didinimui.

Pasamdėte freelancerį marketingistą ir norite jam duoti užduotį su konkrečiais rodikliais. Apklausėte klientus ir žinote, kad dauguma ateina pagal rekomendacijas, o tik nedidelis procentas per interneto platybes. Svarstote kelias idėjas:

  1. Facebook remarketingo baneriai tiems, kurie apsilankė Jūsų svetainėje su pasiūlymu atsivesti draugą ir gauti nuolaidą.
  2. Google Ads retargetinimo baneriai tiems, kurie apsilankė Jūsų svetainėje su pasiūlymu įsigyti dovanų kuponą.
  3. SEO – naujo turinio apie procedūrų naudą, nukreiptą tikslinės auditorijoms kūrimas ir optimizavimas Google paieškos sistemai.
  4. Naujienlaiškis – skatinimas užsiregistruoti naujienlaiškiui ir I-ojo naujienlaiškio paruošimas.
  5. Rekomenduok draugui (referral) ir gauk nemokamą apsilankymą programa.
  6. PR – parengti po straipsnį kas mėnesį apie procedūrų išskirtinumą ir teikiamą naudą.

Priskiriate šiems veiksmams skaitinę išraišką nuo 1 iki 10, kad būtų lengviau prioritetizuoti. 1 – brangu arba mažai kontrolės, 10 – pigu, daug kontrolės, trumpas rezultato laikas.

PriemonėKainaAuditorijaKontrolėInputOutputApimtisVidurkis
FB5898857.2
Ads6898857.3
SEO7655565.7
Mail81096957.8
Referral89107557.3
PR9696487

Pagal tokios lentelės vidurkius laimėtų naujienlaiškis, o Facebook remarketing ir, Google Ads retargeting ir rekomendacijų programa įvertintos labai panašiai. Pasirinkite vieną iš šių veiksmų ir pradėkite eksperimentuoti, o kitą įtraukite į planus.

Išvada ir patarimai

Kiekvienas verslas žino, kas yra klientas, kaip jį pasiekti ir kaip jam parduoti. Jūs jau dabar naudojate vieną ar kelis online ir offline marketingo kanalus, žinote kainas, stiprybes ir silpnybes.

Išsirinkite vieną geriausiai jums veikiantį kanalą, išsikelkite jame tikslus ir pradėkite eksperimentuoti. Prieš pradėdami atlikite situacijos analizė, nuspręskite, kokius duomenis ir kaip rinksite, kad sužinotumėte, ar eksperimentas pasiteisino ir kada tikslas bus pasiektas.

Pirmiausia sukoncentruokite resursus ir kompetencijas į vieną kanalą, iš jo išspauskite maksimalią naudą, o tada judėkite prie kitų priemonių. Svarbu nepamiršti, kad kiekvienas kanalas turi savo specifiką, įrankius ir taisykles. Gali būti, kad visa tai įsisavinti užtruks laiko, tačiau su atitinkamu pastangų indeliu eksperimentai atsipirks – išaugusiais pardavimais ir komandos kompetencijomis.

Darbo skelbimai:

Ieškome PPC specialisto

Ieškomas WordPress programuotojas

Ieškome pardavimų vadybininko

Ieškomas WEB projektų vadovas

Skaitykite daugiau

blog image

SEO ekspertai suvienija žinias: organizuojama pirmoji SEO konferencija Lietuvoje

blog image

STARTUOLIŲ PLĖTROS STRATEGIJOS

blog image

SEO konferencija

blog image

Webinaras SEO, ESHOP, PPC

blog image

Ieškome PPC specialisto

blog image

Ieškomas WordPress programuotojas

blog image

Ar Dar Nepavėlavai Google Analytics 4 Migracijai?

blog image

Ieškome pardavimų vadybininko

blog image

SEO mokymai gyvai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje

blog image

Pagal „Designrush“, „Rocket science“ yra viena geriausių paieškos variklio marketingo agentūrų

blog image

Google paieška. Kaip atsidurti rezultatų viršuje?

blog image

SEO pradedantiesiems (video)

blog image

Google Ads pradedantiesiems (video)

blog image

Skaitmeninio marketingo įvadas (video)

blog image

SEO paskaita lietuvos komunikacijos asociacijos nariams (video)

blog image

SEO – kas tai?

blog image

El. komercijos marketingas (video)

blog image

Raktinių žodžių analizė: kaip ją atlikti? 6 nemokami įrankiai ir patarimai.

blog image

SEO auditas: 8 nemokami įrankiai ir kaip pasidaryti pačiam

blog image

Socialinių tinklų apžvalga (video)

blog image

Facebook kūrybos ir reklamos mokymai (video)

blog image

Google Ads mokymai (video)

blog image

Covid-19 keičia gyvenimą, keliamės į elektroninę erdvę

blog image

Startuoja skaitmeninio marketingo mokymų ciklas

blog image

Google Ads mokymai

blog image

Facebook kūrybos ir reklamos mokymai

blog image

El. Parduotuvės kūrimo ir SEO mokymai

blog image

Interneto svetainių kūrimo ir SEO mokymai

blog image

Google analytics ir TAG manager mokymai

blog image

SEO mokymai – pasidaryk pats!

blog image

Skaitmeninio marketingo mokymai vadovams

blog image

WordPress gutenberg projektas. Kodėl turime suklusti?

blog image

Nemokama SEO konsultacija

blog image

Skaitmeninio marketingo kanalai. Kaip išsirinkti efektyviausią?

blog image

Įvyko skaitmeninio marketingo mokymai

blog image

9 marketingo knygos, kurios padės jūsų verslui augti

blog image

Ieškomas WEB projektų vadovas

side icon side icon side icon side icon side icon side icon side icon side icon