Raktinių žodžių analizė tai pirmasis ir svarbiausias žingsnis optimizuojant jūsų interneto svetainę Google paieškos sistemai. Kaip nuspręsti kokius konkrečiai raktinius žodžius naudoti svetainės meniu, prekių kategorijoms, puslapių pavadinimams, meta aprašymuose, paveiksliukų pavadinimuose ir „alt“ aprašymuose?
Kuri raktinių žodžių frazė tikslesnė ir dažniau naudojama: šunų maistas, maistas šunims, šuns maistas internetu, šuns maisto kaina ar ėdalas šuniui? Šis straipsnis padės jums rasti atsakymus ir pasirinkti geriausius variantus.
Čia rasite išsamų straipsnį apie tai kas yra SEO.
Nuo ko pradėti raktinių žodžių analizę?
Raktinių žodžių analizė prasideda ne nuo žodžių, o nuo verslo tikslų ir tikslinės auditorijos poreikio. Gyvūnų prekių tiekėjų yra daugybė, tačiau jie visi kažkuo skiriasi: vieni turi išskirtinius produktus katėms, kiti teikia įvairesnes paslaugas ir pan. Koks jūsų verslo tikslas ir išskirtinumas? Kokių prekių/paslaugų pardavimus norite skatinti? Išsirinkite 2-3 svarbiausias.
Susikurkite klientų personas, aprašykite jų poreikius ir problemas. Tada pagalvokite kaip jūsų prekių ar paslaugų galėtų ieškoti potencialūs klientai. Kokius žodžius ir frazes jie naudoja? Paskambinkite 3-ims draugams, kurie turi gyvūnus ir paklauskite kas jiems svarbu renkantis tiekėją ir kaip jie ieško.
Jūsų tikslas – atrasti raktinių žodžių frazes, kurios turi srautą, o konkurencija nėra labai didelė, tačiau atitinka jūsų siūlomas prekes ar paslaugas. Taip turėsite galimybę atsidurti pirmuosiuose Google paieškos rezultatų puslapiuose. Nepamirškite ir bendrinių frazių, dėl kurių verta kovoti ir skirti ilgalaikių pastangų. Žinoma, kuo raktiniai žodžiai labiau siesis su jūsų veikla, tuo bus geriau.
Pradžiai puikiai pasitarnauja Google vaizdų paieška, ypač jei renkatės tarp jums mažai pažįstamų raktinių žodžių arba jie yra kita kalba. Taip pat būtina pasižiūrėti kokius raktinius žodžius naudoja jūsų tiesioginiai skaitmeniniai konkurentai.
Sudarykite raktinių žodžių sąrašą
Atlikę pirminę analizė sudarykite raktinių žodžių ir frazių sąrašą. Žodžius grupuokite pagal svarbą, temą/tipą ir prioritetus. Išsirinkite svarbiausius ir pradėkite optimizavimą.
Norėdami patys atlikti savo interneto svetainės SEO auditą patarimus ir įrankius rasite straipsnyje: SEO auditas: 6 nemokami įrankiai ir kaip pasidaryti pačiam.
Kur rasti raktinių žodžių idėjų?
Raktiniai žodžių tipai
Bendriniai – 1-2 žodžiai, apimantys visą kategoriją, pvz: šuns maistas. Bendrinių raktinių žodžių didžiausias paieškų kiekis (srautas), tačiau ir didžiausia konkurencija bei brangiausia reklama. Šie raktiniai žodžiai gali nukreipti į jūsų el. parduotuvėje esančią prekių kategoriją.
Informaciniai – žodis ar terminas su prierašu „kas tai“, „apibrėžimas“ ir pan. Naudojami norint sužinoti daugiau informacijos apie sąvoką, reiškinį ar frazę. PVZ: „skaitmeninis marketingas kas tai“. Čia galite pateikti išsamų savo paslaugų ar prekių aprašymą.
Navigaciniai – turintys prierašą: įmonės pavadinimas, kur rasti, adresas, kontaktai, tel nr. ir pan. Juos žmonės naudoja kai tiksliai žino ko ieško. Paiminėkime šiuos žodžius savo svetainėje, kad lankytojai galėtų lengvai rasti juo dominančią informaciją.
Tranzakciniai – turintys prierašą: kaina, palyginti, atsiliepimai. Naudojami jau žinant ko nori ir ieškant kur įsigyti arba norint palyginti pvz: 3 prekes ar prekės ženklus prieš įsigyjant. Juos galima panaudoti tiek prekių, tiek paslaugų puslapiuose.
Ilgauodegiai „long tail“ – išsamūs, sudaryti iš kelių žodžių (dagiau nei 3-jų), pvz: šuns maistas nesukeliantis alergijos Kaune. Šie raktiniai žodžiai turi mažiau srauto, bet ir mažiau konkurencijos, todėl gali atvesti būtent tuos klientus, kuriems jūsų prekė ar paslauga aktualiausia.
Turinio kūrimas panaudojant raktinius žodžius
Kurdami interneto svetainės turinį galvokite apie tai ko ieško jūsų potencialus klientas ir atsakykite į jam galinčius iškilti klausimus, pvz: kiek užtruks, kaip išsirinkti, kiek kainuos, kokios informacijos reikės, o ne panaudoti kuo daugiau raktinių žodžių. Sudarykite tinkamiausių raktinių žodžių sąrašą ir atsakydami į klusimus juos paminėkite.
Nemokami raktinių žodžių analizės įrankiai
Pasinaudoję žemiau išvardintais įrankiais galėsite gauti visą būtiniausią informaciją, kuri padės nuspręsti kuriuos raktinius žodžius pasirinkti tiek svetainės optimizavimui, tiek idėjų naujo turinio kūrimui ir esamo redagavimui.
1. Google Ads Keyword planner tool
Dažniausiai naudojamas raktinių žodžių analizės įrankis. Parodys sezoniškumą, paspaudimo kainą ir vidutinį paieškų skaičių per mėnesį. Taip pat pateiks idėjų ir parodys daugiau galimų variantų. Reikės užsiregistruoti, pridėti banko kortelę ir įdėti bent kelis 10 eurų. Nesijaudinkite, juos galėsite išleisti reklamai.
2. Ubersuggest
Ubersuggest raktinių žodžių analizės įrankis pasiūlys idėjų ir parodys raktinių žodžių frazių konkurenciją tiek organinėje paieškoje, tiek tarp mokamų reklaminių skelbimų.
3. Answer the public
Answer the public puikus raktinių žodžių analizės įrankis pasisemti idėjų, tačiau tinka tik angliškiems arba tarptautiniams raktiniams žodžiais analizuoti. Ne tik pateiks idėjų, bet ir gražiai vizualizuos.
4. Google Search Console
Google Search Console parodys pagal kokias užklausas lankytojai pateko į jūsų svetainę ir kokiose pozicijose jos buvo parodytos. Tai puikus įrankis leidžiantis įsivertinti kur esate dabar.
5. Ahrefs
Ahrefs webmaster tools organinių raktinių žodžių analizės įrankis parodys kokiose paieškos pozicijose esate dabar pagal jūsų interneto svetainėje esančius raktinius žodžius.
6. SEOpoz
SEOpoz lietuviškas start-up’as padės jums užbaigti SEO auditą sužinant, kokiose paieškos rezultatų puslapių (SERP) pozicijose yra jūsų raktiniai žodžiai. Nemokama versija leidžia sekti 6 raktinius žodžius. SEOpoz jums siųs el. laiškus su kasdien besikeičiančiais pozicijų rezultatais. Įrankis taip pat pateikia paprastai ir suprantamai Google Analytics ir Google Search Console ataskaitas vienoje vietoje. Kad SEOpoz veiktų jums reikės susieti su aukščiau paminėtais Google įrankiais.
7. SEMrush (mokamas)
SEMrush raktinių žodžių anzlinės įrankis ne tik pasiūlyti raktinių žodžių idėjų, parodyti paieškų kiekį ir konkurencingumą, bet ir parodyti kokius raktinius žodžius naudoja konkurentai, kiek kartų jie panaudoti ir kaip jūs atrodote palyginus su jais.